27 Mayıs 2015 Çarşamba

1 PORTAKAL VE 1 LİMONDAN NEFİS LİMONATA :)

Evet yanlış okumadınız bende ilk okuduğumda şüphede kalmıştım ama sonuç enfes hele ki benim gibi bir limonata sever için...Yazın vazgeçilmez serin içeceklerinden biri olan limonatayı bir de bu şekilde deneyin bayılacaksınız.Marketlerde satılan hazır limonatalardan çok daha güzel katkısız ve az malzemeyle 3-5 litre limonata elde edeceksiniz.


MALZEMELER

*1 adet portakal
*1 adet limon
*2 su bardağı şeker
*1 tatlı kaşığı limon tuzu
*3 lt su


YAPILIŞI

Öncelikle portakal ve limonumuzun buzlukta 1 gece beklemesi gerekiyor kabuklarının acısı limonataya geçmiyor böylelikle . Buzluktan çıkardığımız limon ve  portakalı 15dk kadar bekletiyoruz çokta çözülmemesi gerekiyor ki dağılmasın.Dörde böldüğümüz portakal ve limonu şekeri de ekleyerek rondodan geçiriyoruz.İyice püre haline gelen karışımı 3lt suya karıştırıyoruz ve 1 tatlı kaşığı limon tuzunu ekleyip karıştırıyoruz.Aromasını vermesi için 15dk bekletiyoruz . Sonra ince bir tülbentten geçirip süzüyoruz eğer fazla bekletirsek kabukların acısı limonataya geçebilir.Şeker miktarını da kendinize göre ayarlayabilirsiniz tarifte bir bardaktı ama bana az geldiği için iki bardak koydum siz de isterseniz azaltıp çoğaltabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz AFİYET OLSUN...








مَا زَالَ جِبْرِيلُ يُوصِينِي بِالْجَارِ حَتَّى ظَنَنْتُ أنَّهُ سَيُوَرِّثُهُ
Cebrâil bana komşu hakkında o kadar çok tavsiyede bulundu ki;
ben (Allah Teâlâ) komşuyu komşuya mirasçı kılacak zannettim.
Buhârî, Edeb, 28; Müslim, Birr, 140, 141.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder